ОФІЦІЙНИЙ ІНФОРМАЦІЙНИЙ ПОРТАЛ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ

Сьогодення неможливо уявити без досягнень науково-технічного прогресу. В свою чергу, органи Пенсійного фонду України намагаються зробити обслуговування пенсіонерів, роботодавців та громадян більш якісним, оперативним та функціональним.

З цією метою з 1 жовтня 2012 року розпочав роботу веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України. Його адреса: http://portal.pfu.gov.ua.

Начальник відділу аналітичного супроводу інформаційних систем та захисту інформації управління інформаційних систем та програмного забезпечення головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області Людмила Хижняк підкреслює, що головна відмінність новоствореного веб-порталу електронних послуг від офіційних сайтів Пенсійного фонду України та його територіальних управлінь полягає в тому, що зазначені сайти містять повну інформацію про пенсійну систему в цілому та про органи Фонду, зокрема, висвітлюють їх діяльність, структуру, законодавчу базу. Однак інформація про платників і застрахованих осіб, яка міститься в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування, про збір і облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на сайтах відсутня. І це правильно, адже ця інформація є конфіденційною і отримати її громадянин може, лише звернувшись особисто до територіального управління Пенсійного фонду. Тепер це можна робити і в електронному режимі – через Інтернет.

Саме з цією метою, а також для того, щоб громадяни мали доступ до іншої довідкової інформації, було створено веб-портал Пенсійного фонду, який надає користувачам електронні послуги на сучасному технологічному рівні. Таке запровадження є вагомим кроком на шляху вдосконалення роботи із зверненнями громадян.

Веб-портал надає можливість отримання різнопланової інформації.

Застрахована особа (працівник), яка зареєстрована на порталі, може отримувати щомісяця на свою електронну скриньку дані з системи персоніфікованого обліку. У них вказано, які роботодавці подавали звіт за цю особу, які суми заробітної плати були нараховані, які суми внеску перераховані з цієї заробітної плати, скільки днів для стажу зараховано в результаті сплати тощо. Також вказується спеціальний стаж (за його наявності). Все це дає можливість контролювати свого роботодавця.

Страхувальники (роботодавці), які зареєстровані на порталі, можуть отримувати виписки з даними про стан розрахунків, контролювати надходження коштів, звітів щодо сум нарахованого єдиного внеску та виникнення заборгованості з його сплати.

Пенсіонери – користувачі порталу мають змогу, не виходячи з дому, отримати такі відомості з власної пенсійної справи:

  • назва Закону України, згідно з яким призначено пенсію;

  • вид пенсії;

  • сума призначеної пенсії, з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством;

  • дата закінчення виплати пенсії (для пенсій, призначених на певний строк).

Також веб-портал дає можливість:

  • подати запит для підготовки різних довідок у паперовому вигляді, що видаються Пенсійним фондом, і потім лише з’явитись для отримання готової довідки – вам буде повідомлено час і місце, куди потрібно прийти;

  • записатись на прийом до керівництва чи відповідальної особи і отримати відповідь з уточненням місця, дати та часу прийому;

  • відправити скаргу до управління, на яку обов’язково прийде відповідь, адже кожне звернення фіксується електронною системою і перебуває на контролі.

Тобто, створення веб-порталу – це ще один крок до того, щоб спростити спілкування громадян із Фондом, максимально наблизити наші послуги до людей.

Веб-портал надає електронні послуги кожній особі індивідуально та працює з дотриманням вимог до захисту інформації. Щоб сторонні особи не змогли скористатися вашими даними, інформація надходитиме у такому вигляді, що за нею буде неможливо ідентифікувати особу, її неможливо скопіювати чи роздрукувати. Це теж зроблено з метою захисту персональних даних.

Такий спосіб отримання інформації є безумовно зручнішим, ніж особистий візит до Пенсійного фонду чи телефонний дзвінок (адже по телефону вам не нададуть конфіденційну інформацію).

Всі послуги, надані веб-порталом, абсолютно безкоштовні.

Як зареєструватися на веб-порталі ПФУ

Для Вашої зручності процедура реєстрації на веб-порталі максимально спрощена.

Найбільш тривалим є етап особистого звернення до територіального органу Пенсійного фонду для оформлення заяви на реєстрацію.

Для реєстрації у якості користувача Веб-порталу ПФУ Вам необхідно виконати наступні кроки:

  • З’ясувати, до якого територіального органу Пенсійного фонду України Вам необхідно звернутись для оформлення заяви.

  • Прийти до Пенсійного фонду та оформити заяву, яку Ви можете оформити вдома, зайшовши на сайт : http://portal.pfu.gov.ua в розділ «Нормативні документи» і обравши необхідну форму заяви:

  • Для громадянина;

  • Для юридичної особи (страхувальника).

Проте, у разі необхідності, фахівці Фонду допоможуть Вам у її заповненні. З відповідною заявою Вам необхідно звернутися в територіальний підрозділ Пенсійного фонду за місцем пенсійного обліку та надати документ, який засвідчує особу.

Внесені у заяву відомості перевіряються, вносяться до інформаційної системи Пенсійного фонду.

Після чого друкується розписка про одержання заяви особою або страхувальником, а також (важливо !!!) «реєстраційний код».

web-portal_1

Цей код необхідний Вам для реєстрації на Веб-порталі, отже, зберігайте його в таємниці до моменту закінчення реєстрації!

Завершити реєстрацію необхідно зайшовши на Веб-портал Пенсійного фонду в мережі Інтернет (http://portal.pfu.gov.ua) та обравши пункт меню «Реєстрація на порталі».

Заповніть реєстраційну форму. Звертаємо увагу, що логін та пароль бажано вибирати такими, що не містять Ваших справжніх імен та прізвищ.

web_portal

Виконання такої рекомендації підвищить рівень захисту Ваших персональних даних.

На введену Вами адресу електронної пошти прийде лист, необхідний для підтвердження реєстрації.

Після підтвердження Ви отримаєте повідомлення Веб-порталу про успішне закінчення реєстрації, після чого на Веб-порталі автоматично формується нова персональна сторінка користувача порталу. З неї і здійснюється доступ до персоніфікованих електронних послуг Пенсійного Фонду.

Надалі доступ до електронних послуг, які передбачають персоналізований доступ (одержання виписок, надсилання запитів, запис на прийом тощо), здійснюється після авторизації на Веб-порталі «Вхід».

Запрошуємо Вас стати користувачем Веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України (http://portal.pfu.gov.ua).