Про роботу із зверненнями громадян в органах Фонду в області за 9 місяців 2015 року

У сучасному світі рівень правового захисту прав та свобод людини і громадянина є ключовим показником демократизму суспільства і держави. У демократичній, правовій державі кожне право особи, закріплене належним чином, забезпечується всією повнотою влади.

Особливе місце в системі засобів захисту прав, свобод та законних інтересів громадян посідає реалізація їх права на звернення. У статті 40 Конституції України зазначено, що громадяни України мають право звертатися до органів державної влади і місцевого самоврядування та встановлено обов’язок органів влади та посадових осіб розглядати звернення й надавати обґрунтовані відповіді.

За 9 місяців 2015 року органи Пенсійного фонду України в області розглянули та надали відповіді на 3559 звернень (у тому числі: головне управління – 432, підвідомчі управління – 3127), що на 503 звернення менше ніж за аналогічний період минулого року (4062 звернення).

Надійшло 622 письмових звернення, у тому числі: до головного управління – 348, що на 11 звернень більше ніж за аналогічний період минулого року (337 звернень); до підвідомчих управлінь надійшло 274 письмових звернення, що на 45 менше ніж за аналогічний період минулого року (319 звернень).

З Пенсійного фонду України (головного управління) надійшло 92 звернення, Верховної Ради України – 1, Народних депутатів України – 24, міністерств – 21, обласної та районних державних адміністрацій – 44, обласної та районних рад – 2, прокуратури – 12, редакції газет – 3, від інших установ та організацій – 12. Найбільше звернень надійшло безпосередньо від заявників – 411.

У своїх зверненнях до головного та підвідомчих управлінь громадяни найчастіше порушували питання щодо правильності призначення та проведення перерахунків пенсії – 1717 звернень (48 % загальної кількості звернень); роз’яснення діючого пенсійного законодавства – 897 звернень (25 %); індексації грошових доходів – 209 звернень (6 %); з інших питань – 736 звернень (21 %).

Збільшилась кількість повторних звернень з 18 минулого року до 24 цього року.

На особистому прийомі керівники головного управління прийняли 46 осіб, за аналогічний період минулого року – 36; підвідомчих управлінь – 1902, що на 102 менше (2004).

Керівники головного управління за 9 місяців 2015 року здійснили 10 виїзних прийомів до райцентрів, міст, сіл області, на яких прийняли 38 осіб, керівники підвідомчих управлінь – 319 виїзних прийомів, на яких прийняли 951 особу. За аналогічний період минулого року ці показники в головному управлінні становили 11 виїзних прийомів, на яких прийнято 43 особи, у підвідомчих управліннях – 438 виїзних прийомів, прийнятих громадян – 1323.

Органи Фонду в області спрямовують свою діяльність на забезпечення оперативного розгляду звернень, зокрема, що надійшли з державної установи «Урядовий контактний центр» (Урядова «гаряча лінія»), та вживають заходів для вирішення порушених у них питань і задоволення законних прав заявників. За 9 місяців 2015 року розглянуто та надано відповіді на 298 звернень, що надійшли на Урядову «гарячу лінію». Крім того, розглянуто та надано відповіді на 4 звернення, які надійшли з Черкаського обласного контактного центру.

Головне та підвідомчі управління Фонду області надають послуги в електронному вигляді через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України. Доступ до інформації, розміщеної на веб-порталі, здійснюється відповідно до Порядку надання органами Пенсійного фонду України послуг в електронному вигляді, затвердженого постановою правління Фонду від 07.09.2012 №16-1. Протягом звітного періоду надано відповіді 35 особам на звернення, які надійшли через веб-портал.

Для дистанційного обслуговування громадян у головному та всіх підвідомчих управліннях функціонує Skype-зв’язок. За 9 місяців поточного року в режимі on-line надано консультації 26 особам.