Звіт начальника головного управління Пенсійного Фонду України в Черкаській області перед громадськістю про роботу органів Пенсійного фонду України в Черкаській області в 2016 році

У 2016 році органи Пенсійного фонду України в Черкаській області забезпечили повне та своєчасне фінансування пенсійних виплат, контроль за надходженням пенсійних коштів до отримувачів, покращення якості обслуговування, розширення дистанційного доступу громадян до послуг, які надають органи Фонду.

У 2016 році загальний обсяг надходжень до бюджету Пенсійного фонду України в Черкаській області становив 8 197,3 млн грн. На виплату пенсій та грошової допомоги направлено 8 195,1 млн грн.

На 01.01.2017 на пенсійному обліку в органах Фонду області перебувало понад 414 тис. пенсіонерів, з них понад 16 тис. – пенсіонери силових міністерств і відомств. Протягом 2016 року призначено пенсію понад 15 тис. громадян, проведено масові перерахунки розмірів пенсії з 1 травня та 1 грудня 2016 року у зв’язку зі збільшенням прожиткового мінімуму. Середній розмір пенсій на 1 січня 2017 року становить 1 702,28 грн, що  на 140,28 грн більше, ніж на 1 січня минулого року. Забезпечено виплату пенсії за фактичним місцем проживання в області 4 515 пенсіонерам, які переїхали з Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, Донецької та Луганської областей. Прийнято 4 065 заяв від внутрішньо переміщених осіб на виготовлення платіжної картки, яка одночасно є пенсійним посвідченням.

Встановлено 417 пенсій за особливі заслуги перед Україною. Призначено пенсію у зв’язку з втратою годувальника 77 членам сімей військовослужбовців, які загинули під час проведення антитерористичної операції, пенсію по інвалідності 157 військовослужбовцям, які брали участь в АТО.

Більшість пенсіонерів області (59,1 %) отримують пенсію через 24 банківські установи. Виплата пенсії через банк дозволила заощадити в 2016 році понад 47 млн грн. Через пошту отримують пенсію 40,9 % пенсіонерів. Витрати, пов’язані з доставкою пенсії через пошту, становлять 42,3 млн грн. Забезпечено контроль за цільовим використання коштів Пенсійного фонду в організаціях, що здійснюють виплату і доставку пенсій.

Усі управління Пенсійного фонду обслуговують громадян за принципом «єдиного вікна», проводять прийом відвідувачів щоденно в робочі дні, з 800 до 1715. У 2016 році відповідні послуги отримали понад 340 тис. осіб. Запроваджено надання пенсійних послуг в Білозірській, Єрківській та Мокрокалигірській об’єднаних територіальних громадах області.

Головне та підвідомчі управління Пенсійного Фонду активно працюють над запровадженням нової системи обслуговування громадян і оброблення документації на базі централізованих інформаційних технологій. На 1 січня 2017 року в новій системі призначено майже 9 тис. пенсій. Для ефективного запровадження підсистеми оновлено техніку, проведено семінари-навчання для спеціалістів, оформлено сертифікати відкритих ключів (ЕЦП). З травня 2016 року розпочато обмін списками на виплату пенсій військовим пенсіонерам із установами «Ощадбанку» з використанням ЕЦП.

Запровадження нової системи дасть змогу здійснювати обслуговування відвідувачів у будь-якому органі Фонду незалежно від місця їх реєстрації, спростити процедуру надання послуг та підвищити їх якість, перейти від паперових до електронних пенсійних справ і документів.

Територіальні органи Пенсійного фонду забезпечують розвиток дистанційних форм обслуговування, зокрема через веб-портал Пенсійного фонду України та власні веб-сайти. Постійно діють “гарячі” телефонні лінії, на які протягом 2016 року звернулися понад 7 тис. осіб. Пенсіонери мають змогу звернутися до головного та підвідомчих управлінь Пенсійного фонду через скайп-зв’язок.

У 2016 році до органів Фонду області надійшло 6 670 звернень громадян, що в 1,3 рази більше ніж у 2015 році. Письмових звернень надійшло майже в 3 рази більше, з них 58 % щодо перерахунку пенсії пенсіонерам органів внутрішніх справ та Збройних Сил України, державним службовцям.

У своїх зверненнях громадяни найчастіше порушували питання щодо правильності призначення та проведення перерахунків пенсії, роз’яснення чинного пенсійного законодавства, підвищення розміру пенсії, визначення права на пенсію.

Органи Пенсійного фонду активно взаємодіють із обласною державною адміністрацією, органами влади та місцевого самоврядування в районах та містах, контролюючими та правоохоронними органами з питань погашення боргів до бюджету Фонду, легалізації ринку праці, підвищення заробітної плати.

У результаті заходів, проведених разом із контролюючими органами, виявлено понад 5 тис. неоформлених найманих працівників. Як наслідок, 2 969 осіб уклали трудові договори, 161 особа зареєструвалася як суб’єкт підприємницької діяльності. До сплати обов’язкових платежів до Пенсійного фонду залучено понад 12 тис осіб. Завдяки проведений роботі кількість застрахованих осіб, яким страхувальники виплачують заробітну плату нижче встановленого законодавством мінімуму, зменшилась на 3 456.

Сьогодні, як ніколи, мають бути в актуальному стані дані Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, адже інформацію з нього використовують для призначення пенсії, моніторингу фонду оплати праці. Органи Фонду аналізують реагування роботодавців на законодавчі зміни, зокрема, щодо виплати заробітної плати в розмірі не нижче встановленого законодавством мінімуму, є донорами інформації для органів Державної фіскальної служби та Держпраці. Головне та підвідомчі управління постійно проводять інформаційно-роз’яснювальну роботу зі страхувальниками щодо наповнення Реєстру застрахованих осіб, надають методичну допомогу, інформують про виявлені помилки у звітності, а також здійснюють перевірки даних, які надають платники до Реєстру.

Заборгованість з платежів до Пенсійного фонду з початку 2016 року зросла на 8,0 млн грн і на 01.01.2017 становить 74,1 млн грн. Борги перед Пенсійним фондом мають 608 платників області. Для зменшення суми боргу юридичні служби органів Пенсійного фонду проводять відповідну претензійно-позовну роботу. Заходами примусового стягнення охоплено 92,5 % заборгованості, що підлягає стягненню в судовому порядку.

Нині триває реорганізація системи Пенсійного фонду. Кількість управлінь як юридичних осіб в районах та містах області у 2016 році зменшилася, проте нові структурні підрозділи управлінь, як і раніше, обслуговують громадян в усіх районних центрах області та м.  Ватутіне, тобто реорганізація не вплине на доступність та якість надання послуг пенсіонерам та застрахованим особам.