Забезпечення права громадян на звернення

Протягом 2017 року роботу головного та підвідомчих управлінь Пенсійного фонду України в області спрямовано на забезпечення конституційного права громадян на звернення та створення належних умов для реалізації цього права відповідно до Закону України «Про звернення громадян».

У 2017 році до органів Пенсійного фонду України в області надійшло всього 12086 звернень, у тому числі: до головного управління – 3624, у тому числі з Державної установи «Урядовий контактний центр» – 1438, та до підвідомчих управлінь – 8462. Кількість звернень у порівнянні до 2016 року збільшилася в 1,6 раза (7354 звернення).

Протягом 2017 року надійшло 4545 письмових звернень, у тому числі: до головного управління – 2038, що в 2,3 раза більше ніж за 2016 рік (887 звернень); до підвідомчих управлінь надійшло 2507 письмових звернень, що в 1,4 раза більше ніж за 2016 рік (1831 звернення).

Збільшення кількості письмових звернень пов’язане із надходженням звернень щодо перерахунку пенсії пенсіонерам МВС, перерахунку пенсії державним службовцям та особам, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС. Таких звернень надійшло 3537, що становить 76 відсотків загальної кількості письмових звернень.

Через Веб-портал Пенсійного фонду протягом 2017 року надійшло 129 електронних звернень.

Зменшилася кількість повторних звернень до головного та підвідомчих управлінь з 158 у 2016 році до 84 – у 2017 році. Аналіз повторних звернень свідчить, що заявники зверталися з причини відмови в перерахунку пенсії.

За звітний період на особистому прийомі у керівників головного управління побувало 69 осіб, за аналогічний період минулого року – 47; у підвідомчих управліннях – 2757, що на 416 більше ніж за 2016 рік (2341).

Керівники головного управління протягом 2017 року здійснили 8 виїзних прийомів до райцентрів, міст, сіл області, на яких прийняли 27 осіб, підвідомчих управлінь – 485 виїзних прийомів, на яких прийняли 3121 особу. У 2016 році ці показники в головному управлінні становили 7 виїзних прийомів, на яких прийнято 24 особи, в підвідомчих управліннях – 232 виїзних прийоми, відповідно, прийнятих громадян – 1492.

У своїх зверненнях до головного та підвідомчих управлінь громадяни найчастіше порушували питання щодо правильності призначення та проведення перерахунків пенсії – 5054 звернення (42%); роз’яснення діючого пенсійного законодавства – 2199 звернення (20%); підвищення розміру пенсії – 1871 звернення (18%); виконання рішення суду – 223 звернення (2%); визначення права на пенсію – 406 (3%).

Для надання громадянам роз’яснень в оперативному режимі та попередження випадків повторних звернень у головному та підвідомчих управліннях постійно діють “гарячі” телефонні лінії. Номери телефонів “гарячих” ліній оприлюднено в місцевих засобах масової інформації, на веб – сайтах управлінь, інформаційних стендах. Протягом 2017 року в телефонному режимі отримали відповідні консультації та роз’яснення 18301 особа, у тому числі в головному управлінні – 3035.

В управліннях працює Skype-зв’язок, засобами якого громадянам надано можливість отримувати консультації дистанційно у режимі on-line.

Обслуговування громадян в органах Фонду області забезпечено з дотриманням вимог постанови правління Пенсійного фонду України від 30.07.2015 №13-1 «Про організацію прийому та обслуговування громадян, які звертаються до органів Пенсійного фонду України».

Прийом громадян спеціалісти відділів обслуговування громадян здійснюють щоденно протягом робочого часу без поділу за територіальним (дільничим) принципом та без обідньої перерви. У 2017 році відповідні послуги, консультації, роз’яснення отримали 401876 осіб, у тому числі в головному управлінні – 10580 осіб (за відповідний період минулого року – 340987 осіб).